Menü
     
Új termékek
     
Flavin termékcsalád
     
Flavin 77 termékcsalád
     
Őssejt fokozó és védő
     
OLIMPIQ a médiában
     
Medicannabis termékek
     
Kendermag termékek
     
Hölgyeknek ajánljuk!
     
Ásványi anyagok; Vitaminok
     
Probiotikumok
     
Ezüst és Arany oldat
     
További termékeink
     
Könyv
     
Elérhetőségeink

 Csetneki György

6065. Lakitelek, Kossuth u. 40.

 
Tel: +36/20/777-2710

+36/20/423-6480

 
e-mail:
csetneki59@gmail.com vagy
 
flavin77@freemail.hu 
     
Embléma

     
Gazdasági Verseny Hivatal
     

A kendermag olaj összehasonlítása

 

Miért ajánljuk

 

a MEDICANNABIS termékcsaládot?

 

A kendermag olajtartalom összehasonlítása az ismertebb étolajakkal
 (%az össz. zsírsav) (Erasmus 1993)

 

 

Kevésbé egészséges/stabil

Egészségesebbek/

kevésbé stabilak

 

Telített

Egyszeresen telítetlen

Többszörösen telítetlen

 

Palmitinsav

(C16:0)

Sztearinsav

(C18:0)

Olajsav

(C18:1w9)

Linolsav

(C18:2w6)

Linolénsav

(C18:3w3

Kender

6-9

2-3

10-16

50-70

15-25

Szója

9

6

26

50

7

Canola

0

7

54

30

7

Búzacsíra

0

18

25

50

5

Napraforgó

0

12

23

65

0

Kukorica

0

17

24

59

0

Szezámmag

0

13

42

45

0

Földi mogyoró

0

18

47

45

0

Avokádó

0

20

70

10

0

Oliva

0

16

76

8

0

Pálmaolaj

85

0

13

2

0

Kókuszdió

91

0

6

3

0

Mint a fenti kimutatásból is látszik, a kendermag olajtartalma a legnagyobb mennyiségben tartalmazza a linolsav (omega 6), és linolénsavat (omega 3).

 

Az omega-3 és -6 jelentősége a táplálkozásban


Magyarországon a betegségi és halálozási statisztikák első helyén

a szív- és érrendszeri megbetegedések állnak,

a halálesetek több mint fele ezek miatt következik be.

A szív és érrendszeri betegségek első számú rizikófaktorát képező magas koleszterinszint és az ennek következtében kialakuló érelmeszesedés előfordulásának aránya a hazai lakosság között elkeserítő. A népesség 2/3-ának a normál 5.2 mmol/l felett, ezen belül 1/4-ének 6.5 mmol/l felett van a koleszterinszintje.

Az érelmeszesedés legfontosabb kockázati tényezője az emelkedett plazma-koleszterin, ezen belül elsősorban az emelkedett LDL-koleszterin koncentráció. Ezzel szemben az emelkedett HDL-koleszterinszint csökkenti a kockázatot, ezért nagyon fontos a megfelelő LDL-HDL arány. A magas koleszterin- és trigliceridszint kialakulásában genetikai és táplálkozási tényezők egyaránt szerepet játszanak. A nem genetikai eredetű magas vérzsírszint étrendi változtatásokkal csökkenthető. A legfontosabb az ún. telített és telítetlen zsírok arányának megváltoztatása, a telített zsíroknak egyszeresen ill. többszörösen telítetlenekkel való helyettesítése. Azonban ez még mindig nem elég.

Fontos a telítetlen zsírsavakon belül az omega-3 és omega-6 zsírsavak aránya.

Az ún. egyszeresen telítetlen zsírsavak közé tartozik az olajsav, míg a linol- és linolénsav a többszörösen telítetlen csoportba tartoznak.

A linolsav az omega-6,

a linolénsav az omega-3 család tagja.

A linol- és linolénsav a szervezet számára nélkülözhetetlen,

nem képes előállítani, ezért ezeket a táplálékkal kell bevinni.

Az ilyen anyagokat esszenciális zsírsavaknak vagy F-vitaminoknak nevezzük. Linolsavban gazdag a napraforgó-, tökmag-, kukorica- és szójaolaj (és a kendermag olaj), az állati eredetű élelmiszerek közül elsősorban a halak különösen a tengeri halak olaja (lazac, makréla).

Az omega-3 zsírsavak utáni tudományos érdeklődés elindítója az volt, hogy az eszkimóknál, ahol rendkívül magas a hal és halolajfogyasztás a szív- és érrendszeri megbetegedések aránya jóval alacsonyabb volt azokhoz a népekhez képest, ahol kevés halat fogyasztanak. Az utóbbi évek kutatásai összefüggést mutattak ki számos kórkép kialakulása és az elégtelen omega-3 zsírsavbevitel között. Ezért e zsírsavbevitel fontos szerepet játszhat ezen kórképek megelőzésében és kezelésében.

A magyar lakosság táplálkozására jellemző, hogy az össz-zsírsavfogyasztás magas (40 energia % feletti), túlzott a telítettzsír- és alacsony a többszörösen telítetlen zsírfogyasztás.

Omega-3 zsírsavat pedig alig fogyasztunk, hiszen a szója-, repce- és lenolaj ill. halak fogyasztása igen alacsony hazánkban (2.5-3 kg hal/fő/év).

(A kendermag olaj fogyasztás pedig eddig teljesen ismeretlen volt! ) A szerk.

Számos vizsgálati eredmény kimutatta, hogy az omega-3 és omega-6 zsírsavak a vér koleszterinszintjére gyakorolt jótékony hatásukon kívül csökkenti az érelmeszesedés ill. szív- és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát.

Bevitelük csökkenti a trigliceridszintet, napi 2 g-nál nagyobb bevitele a trigliceridszintet 20 %-kal csökkentette. Emellett emelik a védőfaktor HDL-koleszterinszintet, javítják a véráramlást, fokozzák az erek rugalmasságát, ezáltal csökkenti a vérrögképződés veszélyét és a szív terhelését. Az érrendszeri kórképekhez hasonlóan a gyulladásos betegségek megelőzésében és kezelésében is fontos szerepük van gyulladásellenes hatásuk miatt.

Számos betegségben igazolták jótékony hatásukat, például izületi gyulladásban, gyulladásos bélbetegségekben, asztmában, pikkelysömörben.

Mindezek alapján látszik, hogy nagyon fontos a zsírsavak megfelelő bevitele a szervezetbe. Hiányuk és ugyanakkor túlzott bevitelük, egymáshoz viszonyított arányuk eltolódása egyaránt káros változásokat idézhet elő. Ezért fontos, hogy az omega-6/omega-3 zsírsav aránya 7:1-5:1 között mozogjon. Az energiaszükséglet 10%-át linolsavval, 2%-át linolénsavval elégítsük ki.

Az ilyen típusú táplálkozás mellett számos kutatás bizonyította a szív- és érrendszeri megbetegedések kockázatának csökkenését, valamint a szívizom infarktus és az agyi események előfordulását.

Miért olyan fontosak élettanilag a többszörösen telítetlen zsírsavak?

A telített zsírsavak feladata elsősorban az energiatermelés. Az egyszeresen telítetlen zsírsavak egy részét ugyan felhasználjuk energiatermelésre, de ezek már inkább a sejtek építésében játszanak szerepet. A többszörösen telítetlen zsírsavak táplálkozás-élettani jelentősége pedig az, hogy belőlük fontos hormonszerű vegyületek képződnek, és ezeknél a zsírsavaknál már előtérbe kerül a sejtek anyagában betöltött funkció.


A többszörösen telítetlen zsírsavak csoportjába tartoznak az omega-6- és az omega-3-, azaz az esszenciális zsírsavak. Mindkettő részt vesz a hormonszerű vegyi hírvivő anyagok, a prosztaglandinok termelésében. Ezeknek többek között gyulladásszabályozó és vérzésgátló hatásuk van. Szerepük van még a sejthártyák felépítésében, a zsírok szervezeten belüli szállításában. Az omega-6-zsírsavak (linolsav-származékok) fő forrása pl. az olíva- és napraforgóolaj. A magyar lakosság zsírbevitelének mindössze 0, 5 %-át fedezi különféle halak fogyasztásával. Ez azért sajnálatos, mert az omega-3-zsírsavak végső formájukban az olajos halakban fordulnak elő, pl. lazacban, makrélában és szardíniában.

 Ezek az ún. linolénsav-származékok szabályozzák a vér koleszterinszintjét (a jó/rossz koleszterin arányát) és csökkentik a szívbetegségek kockázatát is.
- telített zsírsav: pl. vajsav, kapronsav, laurinsav, mirisztinsav, palmitinsav, sztearinsav
- egyszeresen telítetlen zsírsav: pl. olajsav
- többszörösen telítetlen zsírsav: pl. linolsav, alfa-linolénsav, arachidonsav, eikozapentaénsav (EPA), dokozahexaénsav (DHA)
Az utóbbi évek kutatásai derítették ki, hogy az idegsejtek öregedési folyamataiban a sejtmembránok fluiditása csökken. A felismerés egybevág azon öregedési elméletekkel, melyek a folyamatot az O2 szabadgyökök felszaporodásával a lipidperoxidáció és a membrándestrukció fokozódásával jellemzik. Jelen tudásunk abban áll, hogy az idegsejt membránban megnő a telített lipidek aránya a telítetlen lipidek arányához képest. Az idegsejt membrán megváltozása maga után vonja az idegsejt funkcionális zavarait. Politelitetlen omega-3 zsírsavak - mint az EPA és a DHA -adagolásakor a zsírsavak incorporálódnak az idegsejt membránban és megnövelik annak fluiditását. Állatkísérletekben bizonyították, hogy az agy poliénsav (PUFA) igénye igen nagy. Különösen vonatkozik ez a fejlődésben lévő agy és az idegrendszer esetére. Crawford és munkatársai humán kísérletekben a fejlődés korai stádiumában magzatokon és újszülötteken vizsgálták a PUFA igényt, valamint az agy növekedésének, fejlődésének viszonyát. Megállapították, hogy a szellemi elmaradottság és a nem megfelelő PUFA ellátottság között szoros összefüggés van.
Az E-vitamin legfontosabb szerepe a sejthártya védelme: megakadályozza, hogy az oxidáció hatására a sejthártyák többszörösen telítetlen zsírsavai károsodjanak, valamint antioxidánsként segít semlegesíteni a sejteket károsító szabad gyököket. Ezért elsősorban betegségmegelőző szerepe jelentős, de segíti a szelén és a K-vitamin felszívódását is.

Milyen befolyása van a megfelelő omega-3 szint biztosításának a terhesség időszaka alatt?

Az omega-3 zsírsavcsoport élettani szerepe rendkívül sokrétű. Beépülve a sejthártyába részt vesznek annak egészséges felépítésében, de meghatározzák a vörösvérsejtek állapotát és a vér viszkozitását is.

Jelentős szerepük van a szív- és érrendszer védelmében, elsősorban a vér koleszterin- és trigliceridszintjének csökkentése, valamint a magas vérnyomás kedvező befolyásolása miatt.


Többek közt gyulladáscsökkentő hatását figyelték meg ízületi- és vastagbélgyulladás esetén, egyes vizsgálatok szerint a pikkelysömör tüneteit is enyhíti és az agy fejlődéséhez, valamint a helyes működéséhez is szükséges.


Az utóbbi években egyre inkább a figyelem középpontjába került ezeknek a zsírsavaknak a várandósság alatti és az újszülött-, csecsemőkori jelentősége.

Több vizsgálat eredménye utal arra, hogy csökkentik a terhességi magas vérnyomás, a preeclampsia és a koraszülések előfordulási gyakoriságát.

Miért van a gyerekeknek szükségük omega-3 olajra?

Köztudott, hogy az alacsony többszörösen telítetlen zsírsavbevitel okozhat

- hangulati,

- viselkedési zavarokat, tanulási nehézséget,

- diszlexiát,

- hiperaktivitást.

Ezek az omega zsírsavak segítenek az immunrendszer erősítésénél is, az allergiáknál, a száraz bőrnél, sőt ekcéma esetén is.
A többszörösen telítetlen zsírsavak előnyösen befolyásolják a sejthártya (szem látóhártya, idegsejtek, agysejtek, stb.) egészséges működését.

Az omega-3 zsírsavak nélkülözhetetlenek az immunrendszer normális működéséhez.


Hazai felmérések alapján a várandós anyák és az újszülöttek omega-3 zsírsavellátottsága elégtelen,

csakúgy, mint általában véve a lakosság egészéé.

Forrás: Egészségstop

     
Marketing terv

Tovább>>>

     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     

ÚJDONSÁG! - SZENZÁCIÓ! - ÚJDONSÁG!

  "Az első kávé,

ami finom és egészséges!"

Tovább>>>  

     
Online elérhetőségek:

Facebook:

https://www.facebook.com/profile.php?id=1717819692 

     
Látogatottság
Indulás: 2005-02-07
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Elfelejtettem a jelszót
     
Cikkek
     
Reklámfilmek
     
Jelenlegi látogatók:

látogató olvassa a lapot.
     
Oldal letöltésmérő
     
Vendégkönyv

     
Bannercsere

 

     

A csillagjövõ asztrológia,nagyon sok olvasmányt,ezoterikus,témákat,szoftvereket és óriási nyári akciókat ajánl, NEKED!    *****    Egy blog rólam, velem, mert szeretek ide írni. Ðzsí. *** Augusztus 25-én PlayDay, azaz játéknap sok-sok nyereménnyel! :)    *****    Tudod hol van és mit jelent a horoszkópodban a Felszálló holdcsomópont? A Chiron? A Lilith? Én megmondom.Látogass meg!    *****    Gyere és nézd meg a lovas és állatos blogom.Különbözõ érdekes történetekkel és sok friss blogbejegyzéssel.Jó nézelõdést!    *****    Ünnepi minijáték vár rád! Kattanj rá, küldd be a megoldást, és NYERJ! =)    *****    Az ASZTRO-suli mindenkit Szeretettel vár. Tanuld meg az asztrológiát a saját horoszkópod elemzésével -TELJESEN INGYEN!    *****    A csillagjövõ asztrológia portálon akció! Születési horoszkóp + 3 év elõrejelzés + Párkapcsolati elemzés 2000 Ft. katt!    *****    Szereted a humort, jó zenéket? Szeretnél ilyen mûsorban részt venni? Keress oldalamon!    *****    "Revealing the truth is like setting a match on fire. It can bring light or set your world on fire." | PROJECT D.C.    *****    PROJECT DC egy futurisztikus-disztópikus SZEREPJÁTÉK! Bármikor szívesen látjuk a csatlakozókat!    *****    Ne maradj le semmirõl, értesülj elsõ kézbõl a Selena Gomezzel kapcsolatos hírekrõl! Hat éve várja a látogatókat az oldal    *****    Református exmisszus-gyakornok, jégkorong, izomautók, rap zene. Igen, ez mind én vagyok! Hogyan? Nézz be és megtudod! :)    *****    Szeretsz írni? Lenne egy jó témád, amit megosztanál másokkal? Akkor kattints, és nyerj egy vendégposztot nálam! :)    *****    Kedveled Ian Somerhaldert? Odáig vagy a szépséges színésznõért, Nina Dobrevért? Kattints! Nem csak TVD rajongóknak!    *****    Szeretsz filmet nézni? Akkor itt a helyed! Nézz filmet facebook messengeren. Klikk ide!!!!    *****    MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER / egy májusban született lány blogja / MAYFLOWER    *****    DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE! DESIGN KÉSZÍTÕT KERESEK! 100 KREDIT ÉS MEGJELENÉS JÁR ÉRTE!    *****    ***Egy blog. Egy lány. Egy élet.*** Ðzsí blogol. *G-PORTÁL KÖZÖSSÉGMENTÉS ugyanitt. Ha hiányzik a régi közösség.*BLOG***    *****    Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok | Furry Fandom | Antropomorf Állatok    *****    Nézz filmet facebook messengeren!!!! Klikk! Klikk!